miguel
25.3.2021
Nájemníkovi vyšlo ve vyúčtování za vodu, že by měl doplatit 15 000 za vodu. Tvrdí mi, že s vodou šetří a navíc předchozí roky žádnej nedoplatek neměl.
Z domovníka vylezlo, že podobnej problém má skoro celej barák a že hlavní vodoměr naměřil o polovinu víc než vodoměry v bytech.
Vodárna to nechce řešit, že to můžou bejt odchylky i na podružnejch vodoměrech, nebo odběr neměřené vody (úklid, stavební práce, havárie, ...) a že to zkrátka musí lidi zaplatit tak jak se to rozpočítalo podle podružnejch vodoměrů.
Nikdo to nechce moc řešit. Domovník tvrdí, že se s tim nic dělat nedá.
Má smysl dělat reklamaci vyúčtování? A hlavně, jak dosáhnout výměny hlavního vodoměru?
JiriX
25.3.2021
mělo by to řešit svj.
vy reklamujete vyúčtování u svj, svj pak reklamuje svoje vyúčtování u dodavatele vody.
svj by mělo zajistit přeměření vodoměru a dodavatel vody pak vodoměr vymění. myslím že výměnu platí dodavatel vody pokud se zjistí že vodoměr nadměřuje.
VlastnikBytuPha
26.9.2021
@miguel:
Tady jsou dvě věci, nájemníkovi se zdá, že vodoměr mu měří moc a nesouhlasí s tím. Tj. má být chyba v poměrovém měřidle.
Druhá věc je, že součet spotřeby z poměrných vodoměrů se dost liší od hlavního vodoměru, který má vodárenská společnost.
Chyba v poměrném vodoměru, to vodárenskou společnost naprosto nezajímá. Oni své vodoměry pravidelně mění, po výměně jde typicky na kalibraci a pak ho znovu použijí jinde, po vynulování. Ověřit správnost laicky zpravidla jde, pokud jde uzavřít přívod do domu, tj. do bytů, na zahradu ap. A je-li tam nějaký kohout, kde prostě odtočím změřenou nádobu, např. 10 litrů vody. Tady pak jde sledovat, jak se vodoměr pootočí. Pokud tam je třeba zahradní sud přesného objemu, měření by bylo ještě přesnější.
Podobně jde ověřit i poměrové měřidlo v bytě.
VlastnikBytuPha
26.9.2021
pokr. Z pův. příspěvku zakladatele mi přijde, že tam je chybná úvaha. Pokud by měřil špatně - více hlavní vodoměr a ty poměrové dobře, tak lidi nebudou mít moc vysoké spotřeby, problém bude, že si nesedí součet poměrových vodoměrů s tím hlavním. On může být problém jinde, např. někde je odběr vody a není tam poměrové měřidlo. Např. měří se v bytech, ale pro úklid je odebírána voda z hlavního potrubí bez měření. Nebo než úklid by bylo ještě horší zalévání zahrady.
Roční spotřeba 15 tisíc za vodu není nereálná. Stačí, aby tam protékala nádržka WC. Taky záleží, kolik lidí tam bydlí. Nájemník by hlavně měl sledovat poměrová měřidla a pokud má pochybnosti o správnosti ihned reagovat. Nechat si naměřit vysokou spotřebu a potom tvrdit, že to tak nebylo, to zvládne každý.
Petr363
27.9.2021
Jen doplním, že pokud se rozúčtovává spotřeba vody podle poměrových (bytových) vodoměrů, tak i ty musí být pravidelně cejchovány (resp. prakticky spíše měněny za nové ověřené) nejdéle po 5 letech (zákon o metrologii č. 505/90 Sb. a prováděcí vyhláška č. 345/02 Sb).
miguel
8.10.2021
@VlastnikBytuPha:
Ten problém je fakt v hlavnim vodoměru. Bohužel nemůžeš jít a zavřít všem vodu a něco si tam přeměřovat. To by mohlo udělat jedině SVJ, jenže je to banda lenochů a je jim všechno jedno. Takže jsme dali společně se sousedama reklamaci k SVJ a teď se to řeší s vodárnou a bude se dělat přeměření.
Top
9.1.2023
@miguel:
Tak dej vedet jak to dopadlo.??? Line SVJ? SVJ jsou vsichni clenove!
Rozdil do 20% je uplne normalni, pomerova suchobezna meridla nejsou presna. 50% je uz moc,
Nekdo v dome svindluje
Odecet pomerovych se neudela v jeden okamzik apod.
Overeni fakturacniho vodomeru se ale musi udelat na miste a ne aby ho VAK demontoval a zkousel jinde, protoze to byva zpusobene necistotami a pri manipulaci se uvolni a pak jiz funguje OK.